PREMIUM EUROPE

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EXPLANATION OF THE “AS” OR "LIKES" FOR #MPR [EN]

According to a secular tradition and not according to any religious faith, the miracle-working power is attributed to the sovereign. This power is supposed to cure jingles by touch, by uttering the phrase "MPR touches you, you are healed of unemployment".

But where comes from this almost magical exercise?

A recent research accords, especially on the "As" and on the "Likes" of walls and windows, it would be attributed to the repeated phrases invoking the mantra "Ases" that succeeded to the "Vanes" (jokes).

So in the following diatribe, maxims or sentences, MPR could be translated by « Me, the worst of kings ».

1. MPR, I will not be the majority leader, I will not receive the majority parliamentarians as friends at the Palace.

2. MPR, I will not discuss my Prime miniter as a contributor.

3. MPR, I will not attend fundraisers for my own party, as a parish's hotel.

4. MPR, I will run the justice independently, I will not name the prosecutors while the opinion of the Higher Judicial Council was not in sense of a soil hearing.

5. MPR, I will not pretend to appoint directors of public TV channels, I will leave it to others as independent bodies.

6. MPR, I will ensure that my behavior is exemplary in every moment as it is in the darkness.

7. MPR, I will also have to heart to not have a penal status of the head of state; I will reform, so that if the acts prior to my taking office were to be challenged, I can go in certain conditions to the convening of a particular judge or to explain a number of instances as if I seem to be a normal citizen or a crippled man.

8. MPR, I form a government that will be joint, as many women as men. (no exchange or swinger party, only tramps).

9. MPR, there will be a code of ethics for ministers, who could not get into a conflict of interest as they have always been before.

10. MPR, ministers can not combine their function with a local mandate, because I think they should concentrate on their task as they are doing in all profitable community organizations.

11. MPR, I will make an act of decentralization, because I think that local authorities need a new breath, new skills, new freedoms as they breathe the new fresh air.

12. MPR, I will ensure that the social partners can be considered both professional organizations and trade unions, and that we can regularly have a discussion to find out what belongs to the law, which matter for negotiation as a colloquial bartering.

13. MPR, I will engage in major debates, we discussed the energy sector, and it is right that there can be on these matters of great public debate as there is not the question of a big flood.

14. MPR, I will introduce proportional representation for parliamentary elections, not for elections in one year, but those of the next half decade, because I think it is good that all political sensibilities are represented as there is a good and single way.

15. MPR, I will try to have the height of view to setting the direction, the major pulses but at the same time I do not take care of everything, and I'll always have concern for candid proximity where I have no idea and no vision of the future, as all of my neighbours.

BID PROJECT – Le projet « Bid »

Les projets d'action avec le minimum ou sans intervention humaine ont toujours fasciné l'esprit. Parmi ces œuvres ou ces tâches, la plus significative concerne le déplacement de l'être humain (avion, bateau, véhicule, structure d'aide à la motricité). Les travaux, notamment ceux de Google Car en fournit un exemple.

Le progrès des sciences nous conduit à entrevoir une action particulière où l'homme sera toujours engagé, au moins et pour la recherche du minimum de sa propre implication, celle de la phase de validation. De fait la première phase, celle d'initialisation qui nous intéresse aujourd'hui, peut se définir de manière générale et de façon internationale par « bid » pour « build instead of destroy » (construire au lieu de détruire) – ou «  build or destroy », « BOD » (construire ou détruire), qui a un sens proche.

Une structure de projet libre est ouverte à cette fin. Le premier projet, qui a reçu un écho insignifiant France, vieux de plus d'un an concerne la promotion de la démocratie sur toute la planète. Quelque soient les raisons de cet insuccès, sur lesquelles nous omettrons de nous étendre car cela nous engagerait trop dans la critique, il reste certain qu'il conditionne l'émergence de tous les autres.

Le courant porté par Hope Her se traduit plus fortement aujourd'hui par une plate-forme de communication qui permette à chacun de révéler le potentiel des bonds en avant que nous sommes en mesure de réaliser, en dépit des nombreux handicaps qui sont les nôtres ou de ceux qui s'opposent à notre progression.

Ainsi notre enthousiasme demeure dans la part de rêve que nous sommes encore inconscients à pouvoir dessiner ! Avec notre humour et notre modestie, nous ignorons qu'il puisse être un « bide », un échec ou un fiasco qui nous pend au nez d'entreprendre de manière si ambitieuse qu'elle mette l'accent sur notre faculté de nier d'être encore source d'invention et d'une quelconque marche de carrière.

L'activité savante d'être toujours en vacances, à rechercher sans trouver, tout en vivant sans indigence, reste si profitable qu'elle nous procure le plaisir de contempler chacun occupé par son travail, qu'il soit effectif ou qu'il soit chasse à l'emploi !!!

L'OPA du jour par Hope Her

THE DEADLY FRANCE; JOIN THE OUTLAWS

The recent amendment to the Weil abortion law aims to facilitate the implementation of Medically Assisted Procreation and Gestational Surrogacy.

Current numbers of abortions are quite significant. They will raise in the future by the wills, under the guise of freedom, of the people who will start a PMA (fr) or a GPA (fr) and who will change their minds and make a medical abortion interrupting processus of life.

I denounce this use of the “laws”. I cannot invalidate them today.

I am calling French people from metropolitan France and overseas territories who do not want endorse the illegitimate and deadly action of the French government.

That's is meaning for me and for those who will want to follow me to be outlaw.

HOP HER or Outlaws of France. We are following a law : The Law.

Letter to Pope Francis

Wednesday of the First week of Advent - copy ©Evangelizo.org 2001-2013

Commentary of the day Pope Francis Homily of 30/05/2013 (trans. © Libreria Editrice Vaticana)



"Where could we ever get enough bread in this deserted place to satisfy such a crowd?"



Where does the multiplication of the loaves come from? The answer lies in Jesus’ request to the disciples: “You give them…” (Lk 9,13), “to give”, to share. What do the disciples share? The little they have: five loaves and two fish (ibid.). However it is those very loaves and fish in the Lord's hands that feed the entire crowd. And it is the disciples themselves, bewildered as they face the insufficiency of their means, the poverty of what they are able to make available, who get the people to sit down and who — trusting in Jesus’ words — distribute the loaves and fish that satisfy the crowd. And this tells us that in the Church, but also in society, a key word of which we must not be frightened is “solidarity”, that is, the ability to make what we have, our humble capacities, available to God, for only in sharing, in giving, will our life be fruitful. Solidarity is a word seen badly by the spirit of the world!

(In the eucharist] this evening, once again, the Lord distributes for us the bread that is his Body, he makes himself a gift; and we too experience “God’s solidarity” with man, a solidarity that is never depleted, a solidarity that never ceases to amaze us: God makes himself close to us, in the sacrifice of the Cross he humbles himself, entering the darkness of death to give us his life which overcomes evil, selfishness and death. Jesus, this evening too, gives himself to us in the Eucharist, shares in our journey, indeed he makes himself food, the true food that sustains our life also in moments when the road becomes hard-going and obstacles slow our steps. And in the Eucharist the Lord makes us walk on his road, that of service, of sharing, of giving; and if it is shared, that little we have, that little we are, becomes riches, for the power of God — which is the power of love — comes down into our poverty to transform it.

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Dear Pope Francis

I am just finishing to read your homily on May 30, 2013, which has arrived to me in the natural distance in which I am unwittingly to you.

I received a gift for Thanksgivings "The Joy of the Gospel" EVANGELII GAUDIUM. I am beginning to read it.

I have to thank you, especially for your call because it is an exhortation.

I understand now the answer I can and we can freely give and share to the query shown above. Is our Christ other food than the Gospel?

This is not a question but the answer of our Christ, from our Christ, in our Christ, by our Christ, in the communion of his body, in the Eucharist, in the communication of the Gospel.

So I get up at your call to tell you it has been received.

Fraternally,

Benedict

Humble réponse au pape François

Le mardi de la 1e semaine de l'Avent - copie du site ©Evangelizo.org 2001-2013

Commentaire du jour Pape François Encyclique « Lumen fidei / La Lumière de la foi », §15 (trad. © Libreria Editrice Vaticana) « Beaucoup de prophètes et de rois ont voulu voir ce que vous voyez »       La plénitude de la foi chrétienne : « Abraham…a tressailli d’allégresse à la pensée qu’il verrait mon jour. Il’a vu et a été dans la joie » (Jn 8,56). Selon ces paroles de Jésus, la foi d’Abraham était dirigée vers lui ; elle était, en un sens, une vision anticipée de son mystère. Ainsi le comprend saint Augustin quand il affirme que les patriarches seront sauvés par la foi : non la foi dans le Christ déjà venu, mais la foi dans le Christ qui allait venir, la foi tendue vers l’événement futur de Jésus.

      La foi chrétienne est centrée sur le Christ, elle est confession que Jésus est le Seigneur et que Dieu l’a ressuscité des morts (Rm 10,9). Toutes les lignes de l’Ancien Testament se rassemblent dans le Christ. Il devient le « oui » définitif à toutes les promesses, le fondement de notre « Amen » final à Dieu (cf 2Co 1,20). L’histoire de Jésus est la pleine manifestation de la fiabilité de Dieu. Si Israël rappelait les grands actes d’amour de Dieu, qui formaient le centre de sa confession et ouvraient le regard de sa foi, désormais la vie de Jésus apparaît comme le lieu de l’intervention définitive de Dieu, la manifestation suprême de son amour pour nous.

      La parole que Dieu nous adresse en Jésus n’est pas une parole supplémentaire parmi tant d’autres, mais sa Parole éternelle (He 1,1-2). Il n’y a pas de garantie plus grande que Dieu puisse donner pour nous assurer de son amour, comme nous le rappelle saint Paul (Rm 8,31s). La foi chrétienne est donc foi dans le plein Amour, dans son pouvoir efficace, dans sa capacité de transformer le monde et d’illuminer le temps. «  Nous avons reconnu l’amour que Dieu a pour nous, et nous y avons cru » (1Jn 4,16). La foi saisit, dans l’amour de Dieu manifesté en Jésus, le fondement sur lequel s’appuient la réalité et sa destination ultime.

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Cher pape François

« Je suis de la foi d'Abraham. Oui, je célèbre avec toute allégresse, avec une joie qui me fait tressaillir, le retour du Christ Roi.

J'ai écouté sa Parole et j'étais présent avec Lui. J'ai été témoin de son Amour. Le Christ est déjà venu.

Thomas a beau dire qu'il ne l'a pas vu, j'atteste que le Christ, Oh Seigneur, est déjà venu.
Ainsi j'atteste que j'ai été, que je suis avec le Christ car Il a bien voulu de moi.

Je suis dans l'attente et je tends ma foi dans le temps où le Christ reviendra. Car c'est dans la Foi du Christ, de son Église, que ma foi pourra être élevée en pleine lumière à Celle du Christ.

J'ai vu, je vois ce que vous voyez. Par bonté et bonheur, par la révélation, par la Trinité, j'atteste que les temps que vous mentionnez sont temps du présent, dans la Gloire du Seigneur. »

Propos recueillis par Marya Deslas, Sœur de la foi et sœur de sa foi

Extrait de l'Évangile selon Saint Luc au chapitre 1 : 38 Marie dit alors : " Voici la servante du Seigneur, qu'il me soit fait selon votre parole. " Et l'ange la quitta.